Anasayfa » HaberlerPsikoloji Okumaları’nda Zaman Yönetimi Konusu Ele Alındı.
Psikoloji Okumaları’nda Zaman Yönetimi Konusu Ele Alındı.
17 Aralık 2021       

13 Aralık Pazartesi akşamı Psikolog Zehra Ağır (Psikoloji’09) moderatörlüğünde düzenlenen oturumda zaman yönetimi, verimli zaman kullanımı için etkili yöntemleri ele alındı.

Zehra Ağır, hayat kalitemizi ve önceliklerimizi şekillendirmede önemli derecede etkili olan teknolojik gelişmelerin, zaman yönetimi noktasında hepimizi zorlayan bir hale büründüğüne değinerek konuşmasına başladı. Sosyal medyada gereğinden fazla vakit geçirmenin günlük rutinlerden kaçmak için bir yol olduğunu düşünen insanların günlük hengâmeden bir an için kurtulmak ve rahatlamak için farklı yöntemlere yönelmesini tavsiye etti. Zaman yönetimi için ilk olarak atmamız gereken adımın internet ve telefon kullanımını azaltmak olduğunu belirtti.

Zamanı planlamamız için küçük, orta ve büyük hedeflerimiz olması gerektiğini söyledi. Büyük hedefleri çok az tutmanın önemli olduğunu çünkü bu hedeflerin fazla olması anksiyeteye sebep olabileceğinden bahsetti. Bunun yerine büyük hedeflerin küçük parçalara bölünebileceğini söyledi. Hedefleri ve yapılacakları yazıya dökmenin çok önemli olduğunu bu sebeple herkesin bir ajanda ve küçük hedeflerini yazdığı bir başucu defterinin olmasının gerekliliğini belirtti.

“Doğada tatil” kavramının doğanın bir parçası olan insan için geçerli olmadığına değindi. “Beyin plastisitesi” kavramını açıkladı ve beynin bir noktası çalışırken diğerlerinin dinlendiğini bu sebeple birbirinden farklı alanlardaki işleri art arda yapmanın tercih edilebilirliğini aktardı. Verimli çalışma yöntemi olarak “pomodoro” ve “kanban” tekniklerinin kullanılabileceğini söyledi. Verimli çalışmanın diğer bir etkeninin de uyku ve yemek olduğunu, sağlıklı bir yemek ve uykunun verimi arttıracağından bahsetti. Çalışırken telefonu erişemeyeceğimiz bir yere koymanın bir yol olduğunu söyledi. Herkesin bireysel farklılıkları olduğunu ve yöntemleri seçerken bunlara dikkat etmenin önemli olduğunu belirtti.

Kendimize her gün yapacağımız iki ya da üç hedef belirlememizi, günde az zaman ayırsak da aksatmadan bu hedeflere yönelik eyleme geçmemiz gerektiğini söyledi. Çalışma düzenini sağlamak için kendimize kontrol arkadaşı edinebileceğimiz söyledi. Programa katılan ve kontrol arkadaşlığı fikrini benimseyen katılımcıları eşleyerek bu fikrin hayata geçmesini sağladı. Yaklaşık yirmi beş kişinin katıldığı programda Ağır, katılımcılardan gelen soruları da cevapladıktan sonra program sona erdi.