Anasayfa » Haberler » Sosyal ve Kültürel EtkinliklerPsikoloji Okumaları’nda Sendromlar ve 0-5 Yaş Çocuklarının Karşılaştığı Psikolojik ve Gelişimsel Problemler Ele Alındı
Psikoloji Okumaları’nda Sendromlar ve 0-5 Yaş Çocuklarının Karşılaştığı Psikolojik ve Gelişimsel Problemler Ele Alındı
4 Nisan 2019 - 18.00       

4 Nisan Perşembe günü Zehra Ağır’ın (Psikoloji ’09) moderatörlüğünde gerçekleştirilen Psikoloji Okumaları’nın programında sendromlar ve 0-5 yaş çocuklarının karşılaştığı psikolojik ve gelişimsel problemler üzerinde konuşuldu.

DSC_7975

İlk bölümde ele alınan sendrom kavramının Yunanca kökenli bir kelime olup “birlikte koşanlar” manasına geldiğine değinen Ağır, özel bir bozukluğa işaret eden ve bir arada görülen belirtilerin sendrom olarak nitelendirilebileceğini vurguladı.

Sendromda tanıyı belirleyen bulguların çoğu zaman hayatımızın içinde var olduğuna dikkat çeken Ağır, bazı sendromların nörolojik kökenli olabileceklerini de belirtti. “Yabancı aksan sendromu nöroloji kökenli bir sendrom, ancak şu an bu sendrom çok yanlış bilinmektedir.” diyen Ağır, Truman sendromunda ise savunma sisteminin kişideki normallik algısında yaptığı değişiklikten söz açtı. Bir başka sendrom Don Juan, erkeklerde çapkınlık ve bağlanma problemi; Erotomani Sendromu ise kadınların kendilerine olan narsistik yaklaşımları olarak değerlendirildi. Huzursuz bacak ve huzursuz bağırsak sendromlarının altında muhtemel kaygı problemi yattığına vurgu yapan Ağır, tükenmişlik sendromunun öğrencilerde ve iş hayatına atılmış bireylerde çok fazla rastlandığına dikkat çekti.

Programın ikinci bölümünde bir bebeğin anne karnına düştüğü andan itibaren nasıl gelişip değiştiği evrelerle incelendi. İlk altı ayda bebeğin duyuyor, görüyor ve takip edebiliyor olması gerektiğini; aksi halde bebekte fizyolojik bir problem olabileceği anlatıldı. 1-2 yaş arasının otizm için tehlikeli bir aralık olduğuna vurgu yapan Ağır, gözden kaçabilecek ya da düzelmesi beklenen değişikliklerde bir profesyonelden yardım almanın en doğrusu olduğunu dile getirdi. 2 yaşında konuşmaya, yürümeye başlayan çocukların bu dönemde 2 yaş sendromuna yatkın olduklarını ve çoğu zaman da buna dair gösterdikleri belirtilerin diğer psikolojik rahatsızlıklara benzediğini de hatırlatan Ağır, çocuklara bu sırada zaman ve anlayış tanımamız gerektiğini vurgulayarak programı sonlandırdı.

Kendilerine kıymetli bilgilendirmeleri için teşekkür ederiz.

Haber: Pakize Taşan-Bilgisayar ve Eğitim Teknolojileri Eğitimi’ 21