Matematik Öğretmenliği Mezun-Öğrenci Buluşmamız Gerçekleşti

21 Mart Pazartesi günü online olarak gerçekleşen Matematik Öğretmenliği Öğrenci-Mezun Buluşmasında Nun Okulları İlkokul Müdürü Hamide Nur İpek ve Turkcell Dijital Satış ve Techfin FP&A Lideri Merve Güney ağırlandı.

Öğrencilerin yoğun katılım sağladığı buluşmada konuklarımız öncelikle kendilerini tanıttılar ve hayat hikayelerini bizlerle paylaştılar. Sohbet havasında geçen programda moderatörlerimizin hazırlamış olduğu sorular konuklarımıza soruldu. Yaklaşık bir buçuk saat süren programın sonundaki zaman diliminde de Öğrenci arkadaşlarımızdan gelen sorular konuklarımız tarafından cevaplandı. Konuklarımız hem mezun hem de hali hazırda öğrenci olan arkadaşlarımıza kendi tecrübelerine dayanarak tavsiyelerde bulundular ve ilham oldular.

Programın ilk yarısında Nur İpek hocamızın öğretmenlik ve eğitim yöneticiliği tecrübelerini dinledik. Hayatının bir döneminde özel dersler veren sonrasında kariyerine Kurumsal bir yapı olan Nun Okullarında devam eden Nur hoca, Kurumsal hayatın insana kazandırdığı tecrübelerin önemine değindi. Öğretmenlikte hayatın anlamını bulduğunu dile getirirken, Kemal Sayar’ın Varoluşçu Hırsız anekdotuna dikkat çekti. Anekdota göre, kafamıza silah dayayan varoluşçu hırsıza verebileceğimiz ve hırsızın bizi öldürmesinden alıkoyacak bir varoluş nedeni sunmamız gerekseydi bu nedenimiz ne olurdu? Bu soruyu kendi kendine sorduğunda aklına ana sınıfındaki öğrencileri geldiğinden bahsetti. Katılımcılara bir meslek seçmeden önce kendilerine bu soruyu sormaları gerektiğini vurguladı. Aynı zamanda öğrencilere bilgiyi direkt olarak vermektense düşüncelerini görünür yapmaya çalışmanın önemi üzerinde duran İpek, Eğitim Danışmanlık Şirketi kurduğu zamanlarda da birebir verdiği eğitimler sayesinde düşünmeyi görünür yapmanın farkına daha çok vardığını belirtti.

Sınıftaki bir matematik öğretmenine ne önerirsiniz sorusuna birkaç tavsiyeyle cevap verdi: Provakasyonla derse girmek, farklı disiplinleri matematikle birleştirmek ve en önemlisi hikaye anlatıcılığı. 

Programın ikinci yarısında kariyerine farklı bir alanda devam etmiş olan Merve Güney’in Finans bölümüne olan ilgisinin nasıl ortaya çıktığını ve bu süreçte neler yaptığını dinledik. Öncelikle farklı bir alana yönelirken lisans döneminde karşılaştığı zorluklara değinen Merve Güney, kendisi gibi hisseden öğrencilere farklı dersler alıp deneyimlemenin ilgilerini ortaya çıkarabileceğini dile getirdi. Bu süreçte gerek ekonomi alanından gerekse eğitim fakültesinden hocalarıyla istişare etmenin kendisine ne kadar katkısı olduğundan bahsetti. Aldığı her derste ve üstlendiği her görevde ilgilendiği ekonomi alanıyla birleştirmeye çalıştığını ifade etti. Mezun olduğu bölümden farklı alanlara yönelmek isteyen öğrencilere bunun bir dezavantaj olmadığını vurgulayan Merve Güney, tekrar üniversite ve bölüm tercihi yapması durumunda yine aynı bölümü okuyup finans alanında çalışmak isteyeceğini söyledi. Bunun nedeninin ise eğitim fakültesinde aldığı “classroom management” gibi derslerin iş hayatındaki iletişim kabiliyetini artırdığını ve iyi bir takım üyesi olmasında önemli bir etkisinin olduğunu vurguladı. Farklı alanlara yönelmek isteyen öğrencilere, iletişim becerilerinin ve bilinen teknolojik bilgi ve programlamalarının iki önemli fark yaratacak özellik olduğunu ve bu özellikler üzerine yatırım yapmalarını tavsiye etti. 

Öğrencilerin kendi bölümlerinde de, farklı bölümlerde de karşılaşabilecekleri zorluklara ve bu zorlukların nasıl atlatılması gerektiğini konu edinen buluşma, öğrencilerin sorularıyla sona erdi. Değerli konuklarımıza ve katılımcılarımıza iştirakleri için teşekkür ediyor ve bundan sonraki hayatlarında başarılar diliyoruz.  


Haber: Esma Nur İlbaş Özbay (İlköğretim Matematik Öğretmenliği – 2021)
Tuba Erdem  (Matematik Öğretmenliği – 2021)

Platformunuzu seçin ve paylaşın.