Anasayfa » Haberler » Kariyer Gelişimi Etkinlikleri » Mesleki Gelişim Sohbetleriİnsan Kaynakları Kariyer Sohbeti’ni Gerçekleştirdik
İnsan Kaynakları Kariyer Sohbeti’ni Gerçekleştirdik
19 Nisan 2012       

Moderatörlüğünü Doğan Cebeci’nin yaptığı Avea Kıdemli İK Direktörü Bahattin Aydın, TTNet İK Direktörü Hasan Kaya ve Bizim Toptan Satış Mağazaları A.Ş. İK Müdürü Murat Yıldız’ın katılımıyla “İK Kariyer Sohbeti”ni Boğaziçi Konak’ta gerçekleştirdik.

Sohbetimizin birinci kısmında insan kaynakları alanında uzman konuklarımız, kendi mesleki kariyerlerine nasıl başladıklarından, bugüne kadar nasıl geldiklerinden, şu andaki pozisyonlarına gelmelerinde hangi hayat prensiplerinin onlara katkı sağladığından ve insan kaynakları alanın içeriğinden; bu mesleği seçmek isteyen insanların nasıl özelliklere sahip olmaları gerektiğinden bahsettiler. Sohbetimizin ikinci kısmında ise değerli konuklarımız katılımcılarımızın sorularını yanıtladılar.

1997 yılında Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü mezunu olan Bahattin Aydın,  başarısının temelinde yatan etkenleri açıkladı. Başarısının arkasındaki en önemli etkenlerden birisinin kendisine verilen işleri çok iyi yapması olduğunu söyleyen Bahattin Bey “elimdekileri değerlendirdim” dedi. Hem insanların hem de şirketlerin başarılı olabilmeleri için  “niçin(why)” “nasıl(how)” ve “ne(what)” sorularını sırasıyla sormalarının çok faydalı olacağını belirtti. Bunu şu şekilde açıklayabiliriz: Pek çok firmanın teknolojik ürün üretmesine karşın Steve Jobs’ ın öne çıkmasını temel sebebinin “why” sorusuyla hareket etmesi olduğunu ve bu sorudan hareketle Steve Jobs’ ın özgürleşmeyi temsil etiği için ısırılmış elma simgesini kullandığını, bireyselleşmenin bir göstergesi olarak da I (ben) öznesini ürünlerinin isminde yer verdiğini, bu sayede insanların ilgisini çekerek Apple’ ın satış rekorları kıran dev bir firma olmasına vesile olduğunu söyledi. Bunlara ek olarak, Bahattin Bey insan kaynakları tanımının da üstünde durarak insan kaynaklarının tek kelimeyle “yetkinlik (competence)” olarak ifade edebileceğimizi ve yetkinliğin de bilgi beceri ve tutum şeklinde üç temel bileşenden oluştuğunu söyledi. Bu üç bileşenden en zor değişenin tutum olduğunu bu sebeple de insanın kendisini iyi tanımasının çok önemli olduğunu, kendisini tanıyan insanın kendisi için daha doğru mesleki kararlar alabileceğini söyledi. Bu noktada hızlı öğrenip öğrenmediğinize bakmak ve neleri yapmaktan zevk aldığınızı keşfetmek şeklinde iki önemli kriter olduğunu söyledi ve yaşamış olduğu bununla ilgili anılarının birkaçını paylaşarak konuşmasını tamamladı.

İkinci değerli konuğumuz Hasan Kaya ise İnsan Kaynakları’nda çalışmaya nasıl başladığını anlattı. İnsan kaynakları departmanın şirketler için farklı farklı anlamlar taşıdığını söyleyen Hasan Bey bir şirkette insan kaynaklarında çalışmaya başlamadan önce şirketin insan kaynaklarını nasıl tanımladığına dikkat edilmesi gerektiğini öğütledi. Örnek verecek olursak kendisinin çalıştığı bir şirkette bir elemanın işe alımı sırasında kendisi onay vermediği için genel müdürün onaylamasına rağmen o elemanın işe alınmadığını ve bu durumun da o şirkette insan kaynakları departmanında çalışanların sahip olduğu konumun değerini gösterdiğini söyledi.

Diğer bir konuğumuz olan Murat Yıldız konuşmasına Simyacı adlı kitaptaki “Bir şeyi ne kadar çok isterseniz evrende size o şeyi elde etmeniz için o kadar çok hizmet eder.” sözü söyleyip istemenin önemini vurgulayarak başladı. “Bugün yaptığınız iyi işler sizi yarınki yapacağınız iyi işlere götürür” diyen Murat Yıldız, kendisine sunulan bir projede yer alma teklifini kabul ederek insan kaynakları sektörüne adım attığını belirtti ve şu anda mesleğini severek yaptığını, gençlere de bunun ne kadar önemli bir şey olduğunu söyledi. İnsanın kendisini tanımasını, yeteneklerinin farkına varmasını ve yetenekleri doğrultusunda meslek seçmesinin gerektiğini, bunun içinde kişisel çabaların gerektiğini, okulu bitirmeden staj yapma, part time işte çalışma veya gönüllü çalışmalara katılarak sahaya inmenin şart olduğunu söyledi. İnsan kaynaklarında da yaptıkları işin tencere-kapak uyumu düşünüldüğünde doğru tencereyi bulmak olduğunu, doğru koltuk doğru adam eşlemesinin yapılmaya çalışıldığını belirtti.

Sohbetimizin ikinci kısmında da katılımcıların soruları cevaplandırıldı. Burada da şu an elimizde bulunan fırsatları değerlendirmek gerektiğini ve hangi koşulda olursak olalım, bu koşulları en iyi şekilde kullanmaya bakmamız gerektiği vurgusu yapıldı. Buna örnek olarak Bahattin Bey bir firmaya cv gönderdiğini oradan red aldığını fakat ısrarı üzerine 40 kişilik gruba çağrıldığını, daha sonra o gruptan sadece kendisinin işe alındığını söyleyerek bize pes etmememiz ve olaylara pozitif bakmamız gerektiğinin altını çizdi.

Her biri birbirinden güzel sözlerle bizleri İK konusunda aydınlattıkları için Bahattin Aydın, Hasan Kaya, Murat Yıldız ve Moderatörümüze teşekkür ederiz. Bir sonraki “Kariyer Sohbeti”nde buluşmak dileğiyle…