Hüseyin Balcı İle Keyifli Bir Sohbet Gerçekleştirdik

Moderatörlüğünü Salih Sezen’in (MIS ’14) üstlendiği 20 Kasım Cuma günü düzenlenen Liderler Kahvesi programında Türk Telekom Bireysel Satış Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Balcı’yı ağırladık.

hb3

Özel sektörde ve iş hayatında başarılı yöneticiler ile üniversite öğrencilerini bir araya getirdiğimiz Liderler Kahvesi Etiler Saray Muhallebicisi’nde gerçekleşti.

1994 Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Finans Bölümü mezunu Hüseyin Bey, hayat hikâyesini ve kariyerini bizlere anlattı. Günümüz rekabet ortamında başarıyı yakalayabilmek için çok çaba sarfetmek gerektiğini belirten Balcı, mezun olunan okulun değil işte gösterilen performansın ve iş yapma yeteneğinin kariyer açısından belirleyici olduğunun üzerinde durdu. Balcı, öğrencilerin Boğaziçi Üniversitesi mezunu olarak belirli bir avantajlarının olduğunu, fakat asıl başarıya öğrenmeye açık ve hırslı bir şekilde çalışarak ulaşabileceğimizi ifade etti.

hb2

Özel sektörde genellikle tek şirkette ilerleyen kişilerin başarıya ulaştığını belirten Balcı, şirket değiştirme kararlarında risk alabilmeyi, kararımız olumsuz sonuçlar doğursa bile düzeltecek güce ve azime sahip olmamız gerektiğinin üzerinde durdu. Hüseyin Bey’e göre insanlar yapacakları işlerde fayda ya da zarar odaklı değil, sonunda başarılı olup olamayacakları konusuna odaklanmalıdır. Şirketler dünyasında küçük-büyük yüzlerce şirket olduğunu belirten Balcı’ya göre, iddiası yüksek olan ortamların kişilere gelişmek için büyük fırsatlar sunmaktadır. Küçük şirketlerde çalışmanın avantajları ve dezavantajları olduğunu belirten Hüseyin Bey; dezavantaj olarak bir kişinin birden fazla iş yapması ve çok çaba sarfetmesi gerektiğini, avantaj olarak ise kişilerin iş yapabilme yeteneklerinin geliştiğini ve disiplin kazandıklarını belirtti.

Sohbetimizin geri kalan kısmında ‘’iyi bir liderin nasıl olması gerektiği’’ hususunda bilgileri tecrübeleri ile bize anlatan Hüseyin Bey; bir liderin risk alabilmesi gerektiğini ve kendi aksiyonunu diğer şirketlere göre belirlememesini, ancak bu şekilde lider olunabileceğini ortaya koydu. Bir yöneticinin lider vasfı kazanması için çalışanları tarafından ulaşılabilir olması gerektiğini ve çalışanları ile tam uyumlu çalışma ortamını sağlanmasını önerdiğini belirten Balcı, yönetici ve çalışan arasındaki ilişkinin uygun biçimde korunmasıyla birlikte bu ilişkinin şirketin durumuna olumlu katkı yapacağını ifade etti. Ayrıca ‘’Şirketler dünyasında çalışanlar, yöneticilerden ne yapmaları gerektiği hakkında bilgiler öğrenmeleri ile birlikte neler yapmamaları gerektiğini de öğrenmelidir.’’ sözü ile çalışan-yönetici ilişkisini ele alan Hüseyin Bey, iyi bir lider olmak için yaptığımız işlerin öz değerlerimiz ile örtüşmesi gerektiğini ve örtüşmeyen noktalarda ise geçmiş tecrübelerden ders alarak hatalarımızı düzeltmemiz gerektiğine dikkat çekti.

Haber: Mehmet Emin Sağan (PDR ’19)

Platformunuzu seçin ve paylaşın.