Anasayfa » Haberler » Kariyer Gelişimi Etkinlikleri » Öğrenci - Mezun BuluşmalarıHisarüstü’nde mezunlarla öğrenciler buluştu.
Hisarüstü’nde mezunlarla öğrenciler buluştu.
16 Nisan 2009       
Vakfımızın üç yıldan bu yana fasılasız olarak düzenlediği Mezun&Öğrenci buluşması programlarının bu seneki bölümü 10 Nisan Cuma günü düzenlenen Eğitim Fakültesi mezun-öğrenci buluşmasıyla tamamlanmış oldu.
CET 2007 mezunu, Öğretmen Akademisi Vakfı Portal Yöneticisi Perihan Yavuzcan’ın moderatörlüğünde düzenlenen programda mezunların öğrenci arkadaşlarıyla tecrübelerini paylaştıkları toplantı interaktif bir ortamda cereyan etti.
Programda tuttuğumuz notları sizlerle paylaşmak istedik.
M. Betül Uzun PDR&Okul Öncesi Öğretmenliği 2007
Özel Yalova Gerçek Dünya Özel Eğitim Merkezi Psikolojik Danışmanı
Meryem Betül Uzun okulda Çift Anadal programına kabul edilmek için çok uğraşmış. Sn. Uzun, Çift Anadal programlarına başvuracak öğrencilerin bunu gerçekten isteyerek yapmaları gerektiğini, aksi takdirde başarısız olma ihtimallerinin yüksek olduğunu belirtti ve ekledi: Çift Anadal programlarına başvururken tek ölçüt not değil. Hocaların bazı özel kriterleri de var. Bu süreçte bölüm hocaları ile iyi iletişim kurmak çok önemli.
Betül Uzun  hali hazırda neler yapıyor? Özel eğitim merkezinde normal altı ve normal üstü kişilere, uyum sorunu olan çocuklara özel eğitim vererek “özel eğitimin Türkiye’de istihdam alanın yüksek olduğu bir alan. Bu alanda çalışabilmek için gerçekten istemek, sabırlı, özverili olmak gerekir.” diyor.
M. Betül Uzun’un konuşmalarından diğer satır başlıklarıysa şöyle:
Günümüzde PDR istihdam alanı çok geniş bir alan. İnsan kaynakları, devlet okulları, özel okullar, özel eğitim merkezleri, özel danışmanlık merkezleri PDR mezunlarını çalışabileceği alanlardan bazıları.
(…)
Mezun olduktan sonra işe başlayabilmek için üçüncü ve dördüncü sınıftan itibaren belli bir alanda karar kılıp ona göre deneyim sahibi olmak ve o alanda gelişmek lazım.  İş bulabilmek için belli bir akraba çevresine sahip olmak temel şart değil. Önemli olan kişinin bireysel gayret sarfetmesi ve kendi çevresini sağlamasıdır. Onun için BYV’nin, özel şirketlerin kariyer günlerine katılmak veya internet sitelerinden CV gönderip takip etmek lazım.
Lisansta genel not ortalamasının (GPA) yüksek olması önemli; ama ortalaması düşük olanlar bunu açıklayabilseler sorun olmaz. Bunun için de kişinin o süreçte kendini geliştirmiş olması, projelere katılmış olması gerekir. Eğer düşük ortalama tembellikten olmuşsa bu büyük bir dezavantaj olur.
İş hayatına başlamadan önce sağlam bir kişiliğe sahip olmalı, bazı temel değerlerimizi özümsemeli onlardan taviz vermemeliyiz. Etiksel değerlerden ve dürüstlükten; işten atılma pahasına da olsa taviz vermemek gerekir. Bu şekilde davrandık mı başka kapılar mutlaka açılır.
Gülay Gedik İngilizce Öğretmenliği 2008
Başarılı Koleji İngilizce Öğretmeni
Öğretmenlik mesleği ilk bakışta çok iyi izlenimler oluşturmasa da içine girdikten sonra fikriniz tamamen değişiyor. Öğretmenlik mesleğine şartların sürüklemesiyle girmiş olmama rağmen daha sonra inanılmaz keyif aldığım bir mesleğe dönüştü. Bu mesleği yaparken manevi bir tatmin hissediyorsunuz. İnsanlara bir şeyler anlatırken kendinizi huzurlu hissediyorsunuz.
Kişi nerede ve hangi şartlar altıda çalışırsa çalışsın kesinlikle belli değerlerini muhafaza etmeli, bazı çizgilerini korumalıdır. Herkesin rızkı Cenab-ı Hakk tarafından verilir ve bu belirlenmiştir. Bunun için insanlara yaranmak için değerlerimizi gizlemeye çalışmamalıyız. Bu süreçte iş ortamında menfi de olsa insanın kimliğinin belli olması önemlidir.
Tayyibe Bardakçı Fizik Öğretmenliği 2007
Fatih Üniversitesi Araştırma Görevlisi
Yüksek lisans yapmak için lisans dönemindeki dersleri iyi kavramak gerekir. Kişi kendi bölümü dışında bir alanda yüksek lisans yapacaksa buna erken bir dönemde karar vermeli ve ona göre seçmeli dersleri almalıdır. Aksi takdirde bir sene bilimsel hazırlık alır ve master süresi uzar.
Ersan Göl Matematik Öğretmenliği 2008
“Kampus+” Dershanesi Matematik Öğretmeni
Arkadaşlar, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi mezunlarının %80’i öğretmen olmayı düşünmez ama çoğu sonunda öğretmen olur.
Öğretmen olmayı düşünmeyenler kesinlikle daha önceden kendi alanlarında part–time çalışmaya başlamalı ve deneyim kazanmalıdır.
İş bulma sürecinde çevre sahibi önemli bir etkendir ama kişi lisans döneminde kendi çevresini oluşturmalı, kariyer sohbetlerine ve günlerine katılmalı, internet sitelerindeki ilanları takip etmelidir.
Piyasa şartları çok zor. Onun için işlerini son seneye bırakan arkadaşlar şu an çok zor durumdalar. Facebook’ta “Boğaziçili Öğretmenler” diye bir grup var, ilgilenenler üye olabilirler.
Halil Arslan Matematik Öğretmenliği 2007
Bizim Menkul Değerler A.Ş. Kurumsal Finansman Uzmanı 
Matematik bilmek iş hayatının her alanında bir avantaj sağlar. Bulunduğunuz iş yerinde matematik bilmeniz diğer çalışanlara göre sizi daha ön plana çıkarır.
Bu alandan mezun olduktan sonra pazarlama ve finans alanlarının birçok dalında çalışabilirsiniz.
Yılmaz Karataş Matematik 2008
Akbank Kurumsal Krediler
Mezun olduğunuz lisans alanında istekli değilseniz çalışmak zorunda değilsiniz. Pazarlama ve finans gibi alanlarda da çalışabilirsiniz, iş hayatında bilgisayar ve dil olmazsa olmaz iki husustur.
Boğaziçi mezunu olmak size ekstra yük getirmekte ve insanların sizden beklentilerini yükseltmektedir. Buna karşı kendinizi iyi yetiştirip özgüveninizi yüksek tutmalısınız.
İş başvurularında mülakat tekniklerine hâkim olmak çok önemlidir. Üniversite hayatını dolu dolu geçirin; çok kitap okuyun, bol bol gezin çünkü iş hayatına atıldıktan sonra böyle fırsatlar elinize çok geçmeyecektir.
Ferhat Kardaş PDR-3