Anasayfa » Haberler » Sosyal ve Kültürel EtkinliklerBoğaziçi Konak’ta “Merhamet” Konuşuldu
Boğaziçi Konak’ta “Merhamet” Konuşuldu
02 Mart 2015       

Kemal Sayar ve Alperen Manisalıgil’in birlikte yazdıkları “Merhamet Devrimi: Merhamet Dünyamızı Nasıl Aydınlatabilir?” kitabını Alperen Manisalıgil’den dinlemek üzere 28 Şubat Cumartesi sabahı Boğaziçi Konak’ta bir araya geldik.

merhamet2

Söz konusu kitap iki farklı disiplinden yazarın, yani Psikiyatri Profesörü Kemal Sayar ve Case Western Reserve Üniversitesi Araştırma Görevlisi olan Alperen Manisalıgil tarafından “merhameti yaymak, yaşatmak ve korumak” amacıyla kaleme alınmıştır. Merhametin biyolojik ve psikolojik kökenleri, okul öncesi merhamet eğitimi, ailede merhamet eğitimi, toplumda merhamet, adalet ve merhamet başlıkları Prof. Kemal Sayar tarafından ele alınırken, insanlık tarihinde merhamet, işletmelerde merhamet, eğitimde, siyasette, toplumda merhamet, toplumda travma sonrası merhamet, merhamet yorgunluğu,  İslamiyet’te merhamet konuları da Alperen Manisalıgil tarafından ele alınmıştır.

Alperen Manisalıgil “bir diğerinin ihtiyacını veya acısını fark etmeyi, hissetmeyi ve bu ihtiyaca karşılık vermek” şeklinde merhameti tanımlayarak başladığı sunumunda, merhametin eylemsel oluşuyla empatiden ayrılan yönüne değindi.

merhamet3

İnsanlık tarihinden örnekler veren Manisalıgil, insanların dar imkânlara sahip olsalar bile her zaman merhamet ederek diğer insanlara yardımcı olduklarını ifade etti. Yaradılışın temelinde merhametin olması sebebiyle inanışımızın merhamet temelli olduğuna dikkat çeken Manisalıgil, İslamiyet’te merhamet kavramına değindi.”Peygamber Efendimiz’in (sav) merhameti ince düşüncelilik ve nezaketle sarmalanmış bir merhamettir.” diyen Alperen Manisalıgil, O’nun yaşantısındaki merhametin kapsayıcılığına vurgu yaptı.

Daha sonra da günümüz kurumlarında merhametin nasıl kurumsallaşır, merhametli organizasyon nasıl yapılır sorularına cevap aranan sunumda, merhameti kurumsallaştırma adımları, merhamet yorgunluğunun ortaya çıkış sebepleri ve bunları giderme yolları ele alındı.

İşletme iletişimindeki sorunların da katılımcıların verdikleri örneklerle işlendiği program, nitelikli bir tartışma ortamı oluşturdu.